Aplikačné reflexie supervízií
Publikáciu si je možné objednať na: zrkadlenie2014@gmail.com

Abstrakt
Sociálna práca využíva množstvo metód, ktoré sú stálymi axiómami a vedeckými prínosmi potvrdzované. Využíva priestor pre alternatívne postupy v práci s klientmi. Prostredníctvom supervízie a starostlivosťou o pracovníkov v pomáhajúcich profesiách prispieva nepriamou formou k hájeniu najlepšieho záujmu klienta.
Cieľom predmetnej publikácie je priblížiť teoretické východiská pre supervíziu a praktickú supervíziu, ako súčasť systému manažmentu pri poskytovaní sociálnej služby, sociálnoprávnej ochrany a sociálnej kurately.
Supervízia a jej pravidelné aplikovanie na skupinovej úrovni a individuálnej úrovni, na úrovni organizácie a programu supervízie pre organizácie. Identifikuje nástroje supervízi a potreby organizácie zabezpečujúce služby, voči zamestnancom a klientom v kompetenciách pri práci a vo vzťahoch s klientmi.
Publikácia prináša poznatky, ako vnímajú supervíziu zamestnanci vzhľadom k sociálnym kompetenciám a či supervízia prispieva ku kvalitnému poskytovaniu sociálnych služieb. Vo forme monotematickej práce prináša nové vedecké poznatky doplnené vlastnými skúsenosťami autorky získané 15 ročnou praxou v pozícii supervízorky. Generalistická metóda sociálnej práce je orientovaná na riešenie problémov na viacerých úrovniach a tým je potrebná na zlepšenie kvality života klientov. Mezzo prax sa venuje práci s organizáciou poskytujúcou sociálne služby s malými skupinami supervidovaných a zahŕňa aktivity spojené pri práci s komunitou.
Prínosom publikácie je spracovaný zvolený odborný problém uplatňovania supervízie v zariadeniach sociálnych služieb s medziodborovým prístupom k uplatňovaniu supervízie v praxi a závermi. Na základe vlastného doterajšieho výskumu s využitím vedeckého odborového potenciálu, prináša zásadné poznatky a teoretické východiská pre uplatňovanie supervízie v organizáciách zabezpečujúcich sociálne služby.
Kľúčové slová. Supervízia. Kompetencia. Organizácia. Program. Zamestnanec. Klient.
Obsah
ÚVOD............................................................................9
1 TEORETICKÉ KONCEPTY SUPERVÍZIE PRE PRAX...11
1.1 Supervízia ako „dohľad“. 14
1.2 Teoretické prístupy využívané v supervízii 24
1.3 Atribúty skupinovej a komunitnej sociálnej práce pre supervíziu 39
1.3.1 Teória komunikácie v supervízii.............43
1.3.2 Teórie sebapoznania................................53
2.1 Fázy zavádzania supervízie v organizácii 61
2.2.2 Programovanie.........................................71
2.2.3 Realizácia.................................................72
2.3.4 Hodnotenie pokroku...............................73
2.4 Interpersonálne vzťahy pre supervíziu v organizácii 74
2.4.1 Vzťahy pracovníkov ku klientom 76
2.4.2 Techniky na zvládanie vzťahov pracovníka s klientom 79
3 ANALÝZA SUPERVÍZIE V ZARIADENIACH SOCIÁLNYCH SLUŽIEB 82
3.1 Vymedzenie predmetu skúmania a realizácie. 83
3.1.1 Obsah Programu supervízie 84
3.3 Sumarizácia odpovedí na otázky. 117
3.4 Supervízia v organizácii miera potreby, problém, použitá technika, spätná väzba 120
3.6 Odporúčania pre vybrané formy supervíznych stratégií v organizáciách 210
4 SUPEVÍZIA PRI ZABEZPEČOVANÍ NAJLEPŠIEHO ZÁUJMU KLIENTA 218
4.1 Chápanie supervízie v organizácii. 218